Termenele CBAM și ce aveți de făcut acum

Alegeți rolul dvs. pentru a vedea datele care contează pentru dvs. Descărcați-le ca fișier de calendar, cu un memento înaintea fiecărei date.

SuntAlegeți dacă vindeți către UE sau importați în aceasta. Datele-limită și sarcinile de îndeplinit diferă.

Ce aveți de făcut acum

Mărfurile pe care le expediați în 2026 se iau deja în calcul. Calculați costul CBAM al fiecărui produs, adunați evidențele privind combustibilii și energia electrică din 2026 și discutați acum cu un verificator acreditat: cumpărătorii vor dori cifre verificate cu mult înainte de septembrie 2027.

Funcționează cu Google Calendar, Outlook și Apple Calendar. Include doar datele viitoare, fiecare cu un memento cu 14 zile înainte.

Următoarele date

  1. 1 ianuarie 2027 · peste 84 zile

    Majorarea valorilor implicite crește la 20%

  2. 1 februarie 2027 · peste 115 zile

    Certificatele CBAM sunt puse în vânzare

  3. 30 iunie 2027 · peste 264 zile

    Sugerat: trimiteți cumpărătorilor cifrele verificate pentru 2026Sugerat

Toate datele

2026

  • 1 ianuarie 2026 · Trecut

    Începe perioada definitivă CBAM

    Importatorii din UE plătesc CBAM pentru mărfurile importate de la această dată. Valorile implicite au o majorare de 10%, iar importatorii deduc 97.5% din valoarea de referință a UE.

2027

  • 1 ianuarie 2027

    Majorarea valorilor implicite crește la 20%

    Pentru mărfurile importate din 2027, valorile implicite au o majorare de 20%, iar importatorii deduc 95% din valoarea de referință a UE, deci costul pe tonă crește.

  • 1 februarie 2027

    Certificatele CBAM sunt puse în vânzare

    Declaranții autorizați pot începe să cumpere certificate. Certificatele pentru importurile din 2026 sunt evaluate la media trimestrială a prețurilor licitațiilor EU ETS.

  • 30 iunie 2027

    Sugerat: trimiteți cumpărătorilor cifrele verificate pentru 2026Sugerat

    Nu este un termen legal. Cumpărătorii depun declarația în septembrie, așa că trimiteți emisiile verificate pentru mărfurile expediate în 2026 până la sfârșitul lunii iunie, la timp pentru a înlocui valorile implicite.

  • 30 septembrie 2027

    Termenul pentru declarația CBAM aferentă importurilor din 2026

    Importatorii depun declarația anuală pentru mărfurile importate în 2026 și predau certificatele. Cifrele verificate ale furnizorilor trebuie să fie primite până atunci.

2028

  • 1 ianuarie 2028

    Majorarea valorilor implicite crește la 30%

    Pentru mărfurile importate din 2028, valorile implicite au o majorare de 30%, iar importatorii deduc 90% din valoarea de referință a UE, deci costul pe tonă crește.

  • 1 ianuarie 2028

    Propus: CBAM se extinde la produsele din avalPropunere

    Comisia a propus adăugarea, de la 1 ianuarie 2028, a multor produse realizate în principal din oțel sau aluminiu, cum ar fi elementele de fixare, piesele de mașini și aparatele. Parlamentul și Consiliul pot încă modifica lista.

  • 30 iunie 2028

    Sugerat: trimiteți cumpărătorilor cifrele verificate pentru 2027Sugerat

    Nu este un termen legal. Cumpărătorii depun declarația în septembrie, așa că trimiteți emisiile verificate pentru mărfurile expediate în 2027 până la sfârșitul lunii iunie, la timp pentru a înlocui valorile implicite.

  • 30 septembrie 2028

    Termenul pentru declarația CBAM aferentă importurilor din 2027

    Importatorii depun declarația anuală pentru mărfurile importate în 2027 și predau certificatele. Cifrele verificate ale furnizorilor trebuie să fie primite până atunci.

2029

  • 1 ianuarie 2029

    Deducerea alocării cu titlu gratuit scade la 77.5%

    Pentru mărfurile importate din 2029, importatorii deduc doar 77.5% din valoarea de referință a UE, deci costul pe tonă crește din nou.

  • 30 iunie 2029

    Sugerat: trimiteți cumpărătorilor cifrele verificate pentru 2028Sugerat

    Nu este un termen legal. Cumpărătorii depun declarația în septembrie, așa că trimiteți emisiile verificate pentru mărfurile expediate în 2028 până la sfârșitul lunii iunie, la timp pentru a înlocui valorile implicite.

  • 30 septembrie 2029

    Termenul pentru declarația CBAM aferentă importurilor din 2028

    Importatorii depun declarația anuală pentru mărfurile importate în 2028 și predau certificatele. Cifrele verificate ale furnizorilor trebuie să fie primite până atunci.

2030

  • 1 ianuarie 2030

    Deducerea alocării cu titlu gratuit scade la 51.5%

    Pentru mărfurile importate din 2030, importatorii deduc doar 51.5% din valoarea de referință a UE, deci costul pe tonă crește din nou.

  • 30 iunie 2030

    Sugerat: trimiteți cumpărătorilor cifrele verificate pentru 2029Sugerat

    Nu este un termen legal. Cumpărătorii depun declarația în septembrie, așa că trimiteți emisiile verificate pentru mărfurile expediate în 2029 până la sfârșitul lunii iunie, la timp pentru a înlocui valorile implicite.

  • 30 septembrie 2030

    Termenul pentru declarația CBAM aferentă importurilor din 2029

    Importatorii depun declarația anuală pentru mărfurile importate în 2029 și predau certificatele. Cifrele verificate ale furnizorilor trebuie să fie primite până atunci.

2031

  • 1 ianuarie 2031

    Deducerea alocării cu titlu gratuit scade la 39%

    Pentru mărfurile importate din 2031, importatorii deduc doar 39% din valoarea de referință a UE, deci costul pe tonă crește din nou.

  • 30 septembrie 2031

    Termenul pentru declarația CBAM aferentă importurilor din 2030

    Importatorii depun declarația anuală pentru mărfurile importate în 2030 și predau certificatele. Cifrele verificate ale furnizorilor trebuie să fie primite până atunci.

2032

  • 1 ianuarie 2032

    Deducerea alocării cu titlu gratuit scade la 26.5%

    Pentru mărfurile importate din 2032, importatorii deduc doar 26.5% din valoarea de referință a UE, deci costul pe tonă crește din nou.

  • 30 septembrie 2032

    Termenul pentru declarația CBAM aferentă importurilor din 2031

    Importatorii depun declarația anuală pentru mărfurile importate în 2031 și predau certificatele. Cifrele verificate ale furnizorilor trebuie să fie primite până atunci.

2033

  • 1 ianuarie 2033

    Deducerea alocării cu titlu gratuit scade la 14%

    Pentru mărfurile importate din 2033, importatorii deduc doar 14% din valoarea de referință a UE, deci costul pe tonă crește din nou.

  • 30 septembrie 2033

    Termenul pentru declarația CBAM aferentă importurilor din 2032

    Importatorii depun declarația anuală pentru mărfurile importate în 2032 și predau certificatele. Cifrele verificate ale furnizorilor trebuie să fie primite până atunci.

2034

  • 1 ianuarie 2034

    Alocarea cu titlu gratuit încetează

    Din 2034, importatorii nu mai pot deduce nicio alocare cu titlu gratuit, deci CBAM se plătește pentru toate emisiile încorporate.

  • 30 septembrie 2034

    Termenul pentru declarația CBAM aferentă importurilor din 2033

    Importatorii depun declarația anuală pentru mărfurile importate în 2033 și predau certificatele. Cifrele verificate ale furnizorilor trebuie să fie primite până atunci.

Conexe

Datele: Regulamentul (UE) 2023/956, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) 2025/2083. Extinderea din 2028: propunerea Comisiei COM(2025) 989, care nu este încă lege. Datele marcate „Sugerat” sunt recomandarea noastră, nu termene legale. Nu constituie consultanță juridică; consultați declinarea răspunderii.