Терміни CBAM і що робити зараз

Оберіть свою роль, щоб побачити важливі для вас дати. Завантажте їх файлом календаря з нагадуванням перед кожною датою.

ЯОберіть, ви продаєте до ЄС чи ввозите до ЄС. Дати й завдання відрізняються.

Що робити зараз

Товари, відвантажені у 2026 році, уже враховуються. Розрахуйте витрати CBAM за кожним товаром, зберіть дані про паливо та електроенергію за 2026 рік і вже зараз зв'яжіться з акредитованим верифікатором: покупцям перевірені показники знадобляться задовго до вересня 2027 року.

Працює з Google Календарем, Outlook і Apple Календарем. Лише майбутні дати, до кожної нагадування за 14 днів.

Найближчі дати

  1. 1 січня 2027 · через 85 дн.

    Надбавка до значень за замовчуванням зростає до 20%

  2. 1 лютого 2027 · через 116 дн.

    Початок продажу сертифікатів CBAM

  3. 30 червня 2027 · через 265 дн.

    Порада: надішліть покупцям перевірені показники за 2026 рікПорада

Усі дати

2026

  • 1 січня 2026 · Минуло

    Початок остаточного періоду CBAM

    З цієї дати імпортери в ЄС платять CBAM за ввезені товари. До значень за замовчуванням застосовується надбавка 10%, а імпортери віднімають 97.5% бенчмарку ЄС.

2027

  • 1 січня 2027

    Надбавка до значень за замовчуванням зростає до 20%

    Для товарів, ввезених з 2027 року, до значень за замовчуванням застосовується надбавка 20%, а імпортери віднімають 95% бенчмарку ЄС, тому витрати на тонну зростають.

  • 1 лютого 2027

    Початок продажу сертифікатів CBAM

    Уповноважені декларанти можуть почати купувати сертифікати. Сертифікати за імпорт 2026 року оцінюються за середньою квартальною ціною аукціонів EU ETS.

  • 30 червня 2027

    Порада: надішліть покупцям перевірені показники за 2026 рікПорада

    Це не юридичний термін. Покупці подають декларації у вересні, тому надішліть перевірені викиди за товарами, відвантаженими у 2026 році, до кінця червня, щоб вони встигли замінити значення за замовчуванням.

  • 30 вересня 2027

    Термін декларації CBAM за імпорт 2026 року

    Імпортери подають річну декларацію за товари, ввезені у 2026 році, і здають сертифікати. До цього терміну мають бути отримані перевірені показники постачальників.

2028

  • 1 січня 2028

    Надбавка до значень за замовчуванням зростає до 30%

    Для товарів, ввезених з 2028 року, до значень за замовчуванням застосовується надбавка 30%, а імпортери віднімають 90% бенчмарку ЄС, тому витрати на тонну зростають.

  • 1 січня 2028

    Пропозиція: CBAM поширюється на продукцію глибокої переробкиПропозиція

    Комісія запропонувала з 1 січня 2028 року додати багато товарів, що складаються переважно зі сталі чи алюмінію, наприклад кріплення, деталі машин і побутову техніку. Парламент і Рада ще можуть змінити список.

  • 30 червня 2028

    Порада: надішліть покупцям перевірені показники за 2027 рікПорада

    Це не юридичний термін. Покупці подають декларації у вересні, тому надішліть перевірені викиди за товарами, відвантаженими у 2027 році, до кінця червня, щоб вони встигли замінити значення за замовчуванням.

  • 30 вересня 2028

    Термін декларації CBAM за імпорт 2027 року

    Імпортери подають річну декларацію за товари, ввезені у 2027 році, і здають сертифікати. До цього терміну мають бути отримані перевірені показники постачальників.

2029

  • 1 січня 2029

    Відрахування безоплатного розподілу знижується до 77.5%

    Для товарів, ввезених з 2029 року, імпортери віднімають лише 77.5% бенчмарку ЄС, тому витрати на тонну знову зростають.

  • 30 червня 2029

    Порада: надішліть покупцям перевірені показники за 2028 рікПорада

    Це не юридичний термін. Покупці подають декларації у вересні, тому надішліть перевірені викиди за товарами, відвантаженими у 2028 році, до кінця червня, щоб вони встигли замінити значення за замовчуванням.

  • 30 вересня 2029

    Термін декларації CBAM за імпорт 2028 року

    Імпортери подають річну декларацію за товари, ввезені у 2028 році, і здають сертифікати. До цього терміну мають бути отримані перевірені показники постачальників.

2030

  • 1 січня 2030

    Відрахування безоплатного розподілу знижується до 51.5%

    Для товарів, ввезених з 2030 року, імпортери віднімають лише 51.5% бенчмарку ЄС, тому витрати на тонну знову зростають.

  • 30 червня 2030

    Порада: надішліть покупцям перевірені показники за 2029 рікПорада

    Це не юридичний термін. Покупці подають декларації у вересні, тому надішліть перевірені викиди за товарами, відвантаженими у 2029 році, до кінця червня, щоб вони встигли замінити значення за замовчуванням.

  • 30 вересня 2030

    Термін декларації CBAM за імпорт 2029 року

    Імпортери подають річну декларацію за товари, ввезені у 2029 році, і здають сертифікати. До цього терміну мають бути отримані перевірені показники постачальників.

2031

  • 1 січня 2031

    Відрахування безоплатного розподілу знижується до 39%

    Для товарів, ввезених з 2031 року, імпортери віднімають лише 39% бенчмарку ЄС, тому витрати на тонну знову зростають.

  • 30 вересня 2031

    Термін декларації CBAM за імпорт 2030 року

    Імпортери подають річну декларацію за товари, ввезені у 2030 році, і здають сертифікати. До цього терміну мають бути отримані перевірені показники постачальників.

2032

  • 1 січня 2032

    Відрахування безоплатного розподілу знижується до 26.5%

    Для товарів, ввезених з 2032 року, імпортери віднімають лише 26.5% бенчмарку ЄС, тому витрати на тонну знову зростають.

  • 30 вересня 2032

    Термін декларації CBAM за імпорт 2031 року

    Імпортери подають річну декларацію за товари, ввезені у 2031 році, і здають сертифікати. До цього терміну мають бути отримані перевірені показники постачальників.

2033

  • 1 січня 2033

    Відрахування безоплатного розподілу знижується до 14%

    Для товарів, ввезених з 2033 року, імпортери віднімають лише 14% бенчмарку ЄС, тому витрати на тонну знову зростають.

  • 30 вересня 2033

    Термін декларації CBAM за імпорт 2032 року

    Імпортери подають річну декларацію за товари, ввезені у 2032 році, і здають сертифікати. До цього терміну мають бути отримані перевірені показники постачальників.

2034

  • 1 січня 2034

    Кінець безоплатного розподілу квот

    З 2034 року імпортери більше не можуть віднімати безоплатний розподіл, і CBAM сплачується з усіх вбудованих викидів.

  • 30 вересня 2034

    Термін декларації CBAM за імпорт 2033 року

    Імпортери подають річну декларацію за товари, ввезені у 2033 році, і здають сертифікати. До цього терміну мають бути отримані перевірені показники постачальників.

Див. також

Дати: Регламент (ЄС) 2023/956 зі змінами, внесеними Регламентом (ЄС) 2025/2083. Розширення 2028 року: пропозиція Комісії COM(2025) 989, поки не закон. Дати з позначкою «Порада» — наша рекомендація, а не юридичні терміни. Не юридична консультація; див. відмову від відповідальності.